wtorek, 22 czerwca 2010

Z orientalną nutką...


Przeglądając wszystkie łódzkie kolonialne sklepy, znalazłam taki, który znajduje się zaraz przy moim domu. Nie wiedziałam, że cały asortyment jakiego potrzebuję jest tak blisko. A ja cały czas chodziłam na Piotrkowską...
Sklep to Delikatesy Orientalne i znajduje się na ul. Bojowników Getta Warszawskiego 18. Obsługą klientów zajmuje się bardzo miłe małżeństwo, które prowadzi to miejsce od 12 lat.
Dobrze, że miałam ze sobą jakąś gotówkę. Poza przyprawami pachnącymi na kilometr i ziarnami do kiełkownicy, kupiłam także wegetariańskie sajgonki - 0,45gr sztuka. Są one małe, więc na wypróbowanie wzięłam 10sztuk, po pięć na osobę. Smaży się je na głębokim tłuszczu i najlepiej smakują z ostrym sosem.
Przepisu na nie nie podam, dopóki sama takich nie zrobię. Zaserwuję za to przepisik na pyszną wersję ryżu z kurkumą. Wzięłam go od osoby, która zainspirowała mnie do poprowadzenia tego bloga : http://vegeluna.blogspot.com/. Pozdrawiam.
p.s. Ryż zrobiłam troszkę po swojemu.

RYŻ Z KURKUMĄ:
- 2 szklanki ryżu
- 3łyżki oliwy
- 2 szklanki wody
- łyżeczka oliwy czosnkowej
- łyżka bulionu wegetariańskiego
- łyżka kurkumy
- papryka ostra
- cebulka

Ryż podsmażamy na oliwach i kurkumie. Dodajemy bulion wegetariański, paprykę ostrą i cebulkę. Wlewamy wodę i gotujemy, aż ryż wsiąknie całość, mieszamy dokładnie. Wielkiej filozofii przy tym nie ma, a smakuje wyśmienicie.

Sałatkę zrobiłam z tego co było w lodówce- kawałek papryki, pół sałaty lodowej, pół ogórka, cebulka dymka, szczypiorek, sól oraz sosik winegret (http://www.gotujmy.pl/sos-vinaigrette,przepisy,30792.html).

1 komentarz:

  1. When someone writes an post he/she keeps the plan of a user in his/her brain
    that how a user can understand it. Therefore that's why this post is perfect. Thanks!

    Here is my blog ... produkte kohlenhydrate
    My page - glutenfreie Ernährung

    OdpowiedzUsuń