czwartek, 6 stycznia 2011

Domowe pesto z bazylii.


W końcu zmobilizowałam się do zrobienia własnego pesto. Uwielbiam tą zieloną "papkę". Oczywiście przepis troszkę zmodyfikowałam, ale myślę, że można to robić na różne sposoby. Przeważnie je się to danie z makaronem spaghetti, ale ja uwielbiam trochę moim zdaniem lepszy, zwany penne. Miałam też resztkę papryki konserwowej więc dodałam ją jako urozmaicenie:).

Pesto:
- ok. 2 szklanki liści bazylii
- orzechy piniowe i włoskie po kilka sztuk
- 2 ząbki czosnku
- 1/3 szklanki oliwy
- sól , pieprz lub vegeta
- ser camembert pokrojony w plastry (można też dodać odrobinę żółtego)
- papryka konserwowa
- cebula
- makaron pełnoziarnisty

Listki bazylii płuczemy, suszymy i wrzucamy do blendera razem z obranym czosnkiem, orzeszkami i oliwą. Przyprawiamy solą i pieprzem, po czym miksujemy.
Na odrobinie oliwy podsmażamy cebulkę i pokrojoną paprykę. Dodajemy pastę i ser czekając aż się trochę roztopi. Na koniec mieszamy całość z makaronem i podajemy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz