poniedziałek, 27 czerwca 2011

Po długiej przerwie.

Witajcie.
Nie pisałam nic ostatnimi czasy. Praca, zespół, praca, dom, Bożenka:).
Jednym z powodów mojej blogowej nieobecności była nieobecność kabla do aparatu.

Przez ostatni czas wiele się działo. O tym w następnych wpisach.

Mam przepis na ciasto, które jest najszybsze na świecie, a każdy kto do nas przyjdzie zajada się nim,co mi bardzo pochlebia;). Najciekawszą ocenę wydał mi Piotr Grzybek z żoną Anią Grzybkową:). Obdarowali mnie oni piękną solniczką, pamiątką znad morza w kształcie latarni morskiej.

Ciasto:
-250 g margaryny
- 1 szklanka cukru
- 3 łyżki wody
- 2 jaja
- 2 szklanki mąki pszennej
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
owoce (rabarbar, wiśnie, truskawki, borówki)

Margarynę z cukrem i wodą rozpuścić w rondelku (nie gotować). Po przestudzeniu dodać jajka, mąkę z proszkiem do pieczenia i mieszać. Ciasto wylać na wysmarowaną tłuszczem i wysypaną bułką tartą blachę.Wrzucamy owoce. Układamy je w niewielkich odstępach od siebie, tak aby ciasto miało szansę wyrosnąć (raz były za blisko siebie i było mokre:P). Pieczemy ok. pół h.
Gotowe posypujemy cukrem pudrem.


Kolejnym daniem popisowym jest zapiekanka z książki, którą kupiłam w antykwariacie na Piotrkowskiej. Nazywa się ona "Wartościowe potrawy bezmięsne" i jest napisana przez Anne Kołłajtis-Dołowy oraz Ewę Siemaszko. Świetne i proste dania.

Zapiekanka:
- 1,5 szklanki kaszy jęczmiennej(gryczana też ok)
- 1,5 szklanki wody
- cebula
- łyżka oliwy
- 30dag białego sera
- sól, pieprz
- 0,5 szklanki mleka
- olej i bułka tarta do wysmarowania formy

Ugotować kaszę na pół sypko. Podsmażyć cebulę pokojoną w kostkę, rozetrzeć ser, wymieszać wszystkie składniki i przyprawić. Wysmarować formę tłuszczem, posypać bułką tartą. Wypełniamy formę masą, zalewamy mlekiem i zapiekamy. Ja na wierzch dorzuciłam trochę przypraw i panierki.


A to ja i Julie, koleżanka z Belgii, z którą spędziłam bardzo ciekawy tydzień w Łodzi i Warszawie. Opowiem więcej w następnym wpisie.

1 komentarz:

  1. Na widok Twojego ciasta ślina mi kapie ..... :)))
    Ściskam :))

    OdpowiedzUsuń