środa, 11 stycznia 2012

Wegański falafel z grochu à la hamburger.

Przepis na kotleciki z grochu już wrzucałam. Dziś na obiad miały być po prostu grochowe kotlety, ale zapomniałam po namoczeniu grochu go ugotować. Odcedziłam i od razu wrzuciłam do blendera, po czym główkowałam co mam jeszcze zrobić;).


Dodałam też jedną cebulę, 2 ząbki czosnku, sól, pieprz, garam masalę, kitchen kinga (moja ulubiona przyprawa indyjska) i wędzoną hiszpańską paprykę łagodną. Z połowy kilograma grochu wyszło mi ok. 25 kotletów kształtem przypominającym hamburgery. Połowę już zamroziłam, będą na przyszłość. Są bardzo syte i zdrowe. Pamiętajcie, że aby dobrze zmielić groch, trzeba dolać odrobinę wody, najlepiej gotowanej. Dodajemy też bułkę tartą i mąkę ziemniaczaną, aby kotlety się lepiły:).




4 komentarze:

  1. Kocham falafele (czy jak to się tam odmienia...hehe) :)) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. a czy dałoby radę zrobić falafle z mrożonego groszku???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie by się dalo ale nigdy nie robiłam ;/

      Usuń