środa, 1 sierpnia 2012

Placki z cukinii po indyjsku.

Robiłam je ponad tydzień temu, ale przez to, że dopiero odzyskałam komputer mogę pisać, przerzucać zdjęcia itp. W końcu!

Lato w pełni. Dużo się dzieje znowu. Koncerty, imprezy, wyjścia ze znajomymi, rowery. Cały czas coś. Normalnie nie wiem za co się złapać, a i pracować trzeba. Póki co żaden większy wyjazd się nie szykuje. Muszę siedzieć w Łodzi więc nie zamierzam narzekać a jakoś wypełniać sobie brak natury i jeździć gdzieś po lasach czy parkach.

Dostałam cukinię od babci z działki. Coś czuję, że niedługo będzie ich straszny wysyp jak w zeszłym roku.

Przepis na placki z cukinii:

- pół dużej cukinii lub 2 mniejsze
- duża cebula
- mąka z cieciorki
- jedno małe zielone chili
- woda (na oko)
- przyprawy: sól, garam masala, szczypta kurkumy, chili, kolendra, imbir, kminek
- olej do smażenia

Cukinie i cebulę ścieramy na małych oczkach tarki. Chili również możemy zetrzeć, ale ja siekałam je drobniutko nożem. Z mąki, wody i wszystkich przypraw robimy gęste ciasto naleśnikowe. Dodajemy starte warzywa. Porządnie mieszamy.
Na rozgrzanym tłuszczu smażymy placki. Wielkość wg uznania.

Ciasto może wydawać się rzadkie po wymieszaniu z cukinią, ale mąka z cieciorki ma to do siebie, że pod wpływem temperatury tak ładnie sztywnieje.



Na koniec dorzucam obrazki, które zapisuję sobie. Można też je zobaczyć na moim profilu smakoszki na facebooku lub na moim prywatnym.





A na koniec śpiwór, o którym marzę od dziś :):


Kuchnia Kriszny Organizator: Aniko

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz