czwartek, 1 listopada 2012

Aloo rajma.

Dziś jest Święto Zmarłych, a dla mnie jest to dzień do refleksji.
Nie mogłam być na grobach moich najbliższych w Olecku, ale mam Ich w sercu cały czas. Smutno mi trochę, bo poza tym, że spotykam co roku na cmentarzu całą rodzinę to i przypominają mi się najpiękniejsze chwile z tymi już zmarłymi, w tym z moją ukochaną Mamą.

Będę przygotowywała babkę ziemniaczaną, która kojarzy mi się z moimi rodzinnymi stronami, a Wam podaruję mój wczorajszy obiad, czyli indyjskie danie Aloo Rajma.
Są to, najprościej mówiąc ziemniaki z fasolą.


PRZEPIS:
- kilka obranych i pokrojonych w kostkę lub plastry ziemniaków
- kubek fasoli, wcześniej namoczonej na noc i gotowanej przez ok. 40 minut
(szybciej z puszki)
- poszatkowana duża cebula
- 2 ząbki czosnku, pokrojone lub rozmiażdżone
- łyżeczka garam masali, łyżeczka chili (ja dodałam zmiksowane świeże, płynne), pół łyżeczki kurkumy, łyżeczka soli, łyżeczka kminku, kolendra świeża lub sypana
- 2 łyżki koncentratu pomidorowego
- olej lub oliwa do smażenia
- odrobina wody

Na rozgrzanej oliwie podsmażamy cebulę z czosnkiem i wszystkimi przyprawami. Gdy się zarumieni, dorzucamy koncentrat, następnie ziemniaki i mieszamy tak, aby ładnie oblepiło pyry. Dolewamy odrobinę wody i zamykamy garnek. Tam się powoli zaczyna dusić i smażyć, więc od czasu do czasu można to pomieszać. Jeśli ziemniaki trochę zmiękną, dorzucamy fasolę i znowu mieszamy. Jedzeniem musi pachnieć w całym domu i musimy uważać, żeby nam się nie przypaliło od spodu. Możemy podlewać całość oliwą co jakiś czas.

Pamiętajmy też, że dziś jest nasz dzień, czyli światowy dzień wegan.
Mi stuknęło wegańskie pół roku i jako zdrowa, szczęśliwa weganka życzę Wam wszystkiego wegańskiego.

Kuchnia Kriszny Organizator: Aniko

4 komentarze:

  1. Ciekawy przepis. Dodaje do zakładek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Poł roku, powiadasz... to tak, jak Kikimorze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, Ona od czerwca, ja od początku maja.

      Usuń