poniedziałek, 5 listopada 2012

Masoor Daal

"Soczewica cechuje się wysokimi właściwościami odżywczymi, ponieważ zawiera wiele białka, skrobię oraz cenne dla naszego organizmu składniki mineralne, takie jak wapń i fosfor, które są ważnym budulcem kości. Spożywanie dużej ilości soczewicy wzmacnia także układ krwionośny ponieważ wysoka zawartość żelaza i kwasu foliowego sprzyja tworzeniu czerwonych krwinek i ponosi poziom hemoglobiny. Soczewica ze względu na wysoką ilość błonnika jest również zalecana dla osób, które stosują dietę odchudzającą."

Pożyczyłam sobie te pierwsze kilka zdań z jakiejś strony. Często zajadam się soczewicą, ale praktycznie nie zwracałam uwagi na jej dobroczynność.


Dzisiaj zrobiłam taką rozgrzewającą zupkę indyjską.

- zielona lub czerwona soczewica (ponad szklanka)
- garść ziaren gorczycy
- 1 lub 1,5 litra bulionu warzywnego
- 2-3 ziemniaki
- 1 duża cebula
- 3 ząbki czosnku
- marchew
- koncentrat pomidorowy
- przyprawy: kminek, kolendra, garam masala, chili, można dodać odrobinę curry, kurkuma, sól

Na rozgrzanym tłuszczu podsmażamy przyprawy, posiekaną cebulę i czosnek oraz soczewicę z gorczycą. Mieszamy wszystko i dodajemy kilka pokrojonych w kostkę ziemniaków i marchewkę. Po chwilowym podsmażeniu wlewamy na to bulion warzywny i gotujemy ok. 25 minut. Jeśli ziemniaczki nie są miękkie, to trzymamy zupę na gazie jeszcze chwilę.
Można do niej dodać mleczko kokosowe. Ja zrezygnowałam, ponieważ nie lubię jeść zup ze słodkim posmakiem.


Lubię ten obrazek i lubię się czuć tak jak na tym obrazku.
Nie myślę o naprawdę zbędnych sprawach, nie zatruwam sobie głowy wiadomościami, polityką, pierdołami. Trzeba być czasami egoistą i uciec od ludzi i problemów, które nas męczą, a z reguły po prostu nas nie dotyczą.
PMA


3 komentarze:

  1. Pychotna zupa :) Zamiast ziemniaków dałabym tylko ryż, bo ziemniaki toleruję tylko w formie pieczonej lub w kluskach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem ziemniaczanym potworem, w zupie też. A z ryżem nawet ciekawej się ta soczewica komponuje :).

      Usuń
  2. ciekawa propozycja - intrygujące połączenie - ciekawa jestem smaku więc trzeba wypróbować ;-)

    OdpowiedzUsuń