wtorek, 4 grudnia 2012

Dhal z grochu i nie tylko.

Zainspirowana blogiem VEGELICIOUS i ostatnim przepisem na dhal z grochu, postanowiłam zrobić to samo, tym bardziej, że uwielbiam groch.

Odpowiednia mieszanka przypraw i każdy w domu może się delektować zdrowym jedzeniem.
Najbardziej lubię zapach i smak podsmażonego kminku z mieszanką garam masali.

Przepis odrobinę przeze mnie zmodyfikowany.


Potrzebujemy:

- ok. 250g grochu
- olej
- 1 cebula
- 1 łyżeczka kurkumy
- 1 łyżeczka kuminu (czy zwykłego kminku)
- 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
- 1 łyżeczka garam masala
- 2 łyżki startego imbiru (w proszku łyżeczka)
- 1 czerwona papryczka chilli
- 3 ząbki czosnku
- 2 marchewki
- 5 średnich ziemniaków
- łyżeczka soli

Skopiowany fragment od Vegelicious:
"Rozgrzewamy olej w garnku, wrzucamy posiekaną cebulę i dusimy ok 2-3 minuty. Dodajemy kurkumę, kumin, kolendrę, posiekaną papryczkę chilli, garam masalę oraz starty imbir, mieszając dusimy kolejne 2 minuty. Wrzucamy (...) posiekany czosnek, pokrojoną w kostkę marchewkę,(...) ziemniaki. Dodajemy łyżeczkę soli i mieszając od czasu do czasu dusimy warzywa przez około 5 minut. Następnie wrzucamy groch i wlewamy dwie szklanki wody. Doprowadzamy wodę do wrzenia i dusimy pod przykryciem aż groch i warzywa będą miękkie."

A to niektóre produkty kupione wczoraj w Carrefourze. Powędrowałam kawał drogi na łódzki Teofilów po zapas pasztetów sojowych za 2,29zł i po sojowe krówki. Avocado jest za 1,49 więc polecam bo tanio ;).


A w niedzielę w Łodzi w klubie LA PIES mieliśmy spotkanie, o którym Wam wcześniej wspominałam.
"Prawa Zwierząt po Ludzku #2", zorganizowane przez Łódzką Vivę.
Ja ekspresowo powiedziałam o tym, że weganizm wcale nie musi być hiper drogi i podałam kilka przykładowych produktów, które możemy dostać w znanych nam sieciówkach.

Agata Wilkowska ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki, opowiedziała nam przeciekawie o tym, jak można zmienić swoje zwyczaje dla dobra zwierząt, natomiast Kuba Matusiak podsunął kilka pomysłów " z podręcznika aktywisty".
Miło spędziliśmy czas, wszystkim dziękuję za przybycie i wiem, że naprawdę warto działać.

Jedzonko przygotowane przeze mnie i ATAK CIASTA:

Pasta z groszku + marchewki, ciasto czekoladowo jabłkowe i babeczki cytrynowe z makiem.


1 komentarz:

  1. Szanowni Państwo!

    Jestem studentką Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie A.Mickiewicza na specjalności Nowe Media. Prowadzę badanie naukowe dotyczące blogów kulinarnych w Polsce. Wszystkich autorów blogów kulinarnych zachęcam do wypełnienia ankiety. Zajmie to Państwu jedynie ok. 1 - 2 minut. Wyniki zostaną zaprezentowane w pracy naukowej dotyczącej charakterystyki bloga jako nowej formy komunikacji społecznej.

    Ankieta dla autorów blogów kuliarnych: http://www.ebadania.pl/97797035d63e99d8

    Dziękuję za poświęcony czas,
    Agata Ornafa.

    OdpowiedzUsuń