niedziela, 13 stycznia 2013

Wegański stroganov.

Bardzo lubiłam smak nie tyle mięcha, co samego sosu, więc postanowiłam zrobić Stroganov w wegańskiej wersji.


Potrzeba nam:

- opakowanie kotletów sojowych
- bulion warzywny którym zalewamy kotlety
- olej do smażenia
- 3-4 ogórki w occie (ponoć mogą być kiszone)
- 1 duża cebula
- przyprawy: papryka słodka, sól, papryka ostra, majeranek
- łyżka musztardy (użyłam rosyjskiej)
- 2 łyżki koncentratu
- 1,5 szklanki wody
- sos sojowy
- łyżka mąki
- pół łyżeczki mąki ziemniaczanej

Kotlety zalewamy wrzącym bulionem warzywnym, kiedy zmiękną odcedzamy i kroimy w paski.
Na patelni z tłuszczem podsmażamy poszatkowaną cebulę wraz z przyprawami i kotletami.
Mieszamy. Następnie dodajemy pokrojone drobniutko ogórki.
Przygotowujemy zalewę. Do wody dodajemy koncentrat, sos sojowy, musztardę, obie mąki i dokładnie mieszamy. Zalewamy tym wszystko to, co mamy na patelni i znowu mieszamy, porządnie.
Podałam sos z wiejską kaszą jaglaną.
W oryginale jada się to z chlebem, ale u nas to było danie obiadowe więc z kaszą po prostu ma więcej wartości.

Wczoraj jedliśmy placki ziemniaczane.


No i cytat z pięknego filmu V for Vendetta:

9 komentarzy:

  1. Vendettę widziałam dopiero w ubiegłym roku, ale podobał mi się ten film. Cytat super.
    Ale przepis jeszcze lepszy. Kocham Cię za te wege przepisy. Muszę nabyć zapas kotlecików sojowych.
    Ściskam.
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łaaa to najcudowniejszy komentarz na świecie! Dziękuję!
      Podniósł mnie przed sekundą na duchu, bo już popadałam w lenistwo i marudzenie (bo śnieg, bo zima, bo nic się nie chce). I ja Cię kocham!

      Usuń
  2. Łooo, nigdy nie jadłam, a zapowiada się mega pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko nie dodawaj więcej koncentratu bo będzie za kwaśne. Jak robiłam pierwszy raz to przedobrzyłam ;).

      Usuń
  3. Zapraszam po odbiór nominacji :)
    http://vegejustyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale masz fajnego bloga! Już dodałam do listy ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oznaczyłam Cię w łańcuszku (wiem, że się na pewno z tego cieszysz ;)). Po wytyczne co z tym zrobić zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Już też jestem oznaczona i mam odpowiedzieć na pytania. Na Twoje też? Jak to zrobić jak się ma 2 łańcuszki. Dobra odpowiem na 20 pytań. Jestem kozakiem. Ale czy wtedy mam zadać 20? Kierwa, nie wiem ;). Dobra coś wymyślę :D.

      Usuń
  6. ostatnio ciągle się zajadam stroganovem, w święta ugotował to mój znajomy, który jada w wersji mięsnej ale zrobił z kostką sojową. tylko że w naszym przypadku była jeszcze papryka, pieczarki, pomidory w puszce i kartonik przecieru, ogóry były kiszone a podstawową przyprawą był tymianek.

    OdpowiedzUsuń