środa, 3 kwietnia 2013

Szybko i zdrowo.

Czasami wstaję rano i wiem, co będę jadła danego dnia. Jakoś tak od rana myślę o jedzeniu.
Niekiedy niestety dni są takie jakieś, bez weny. Wtedy przeważnie patrzę na to, co mam w szafkach, lodówce, no i myślę, o czymś co nie zajmie mi dużo czasu, a będzie pożywne.

Dziś był taki dzień. Siedziałam troszkę nad magisterką i porobiłam wiele kreatywnych rzeczy. Zaraz jeszcze będę uprawiać sport, bo ćwiczę z Chodakowską, o czym pisałam na facebooku ;). No ale pomysłu na obiad nie miałam.

W kuchni była kasza gryczana, cieciorka, kawałek kapusty, marchew. W zamrażarce zawsze mam szpinak, a na półkach indyjskie przyprawy.

Prosto i kolorowo, a także wartościowo. Może podanie trochę niechlujne, ale nie zawsze ładnie wyjdzie choćby się człowiek starał :).



Kasza:
- 1,5 szklanki kaszy gryczanej
- 1 czerwona cebula
- oliwa z oliwek, koncentrat pomidorowy (2 łyż.)
- przyprawy: garam masala, sól, kurkuma, pieprz ziołowy, chili

Na oliwie podsmażamy pokrojoną cebulkę i przyprawy (po łyżeczce). Wsypujemy kaszę, koncentrat i mieszamy. Na koniec zalewamy wodą i gotujemy 15 minut, aż kasza zmięknie.

Zielone:
- paczka szpinaku
- garść czarnuszki
- puszka cieciorki
- te same przyprawy co wyżej
- 3 ząbki czosnku
- oliwa

Na rozgrzanym tłuszczu podsmażamy rozgnieciony czosnek, czarnuszkę i przyprawy. Dodajemy cieciorkę i rozmrożony szpinak. Podajemy gorące.

Surówka:
- kawałek białej kapusty
- 3 marchewki
- 3 łyżki chrzanu
- śmietana orkiszowa
- sól

Trzemy marchew i kapustę na tarce lub w maszynie. Solimy, dodajemy śmietanę i chrzan. Mieszamy.



4 komentarze:

  1. I jest pysznie :) Nie tyle wymyślnie, co po prostu smacznie i zdrowo, a to jest najważniejsze, prawda?

    A jak smakuje śmietana orkiszowa? Zaciekawiłaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że najważniejsze! Czasami proste i np. tanie jedzenie jest najzdrowsze ;). Śmietana orkiszowa przypomina troszkę jasną rozwodnioną musztardę hehe. Takie odniosłam wrażenie. Jest tyci kwaśna, ładnie wszystko zabiela. Niestety jest malutka i kosztuje 6-7 zł.

      Usuń
  2. [39]National Commission on Terrorism: Countering the Changing Threat of International
    Terrorism   November 27, 2004. He also stated that he knew of many instances of corruption but he feared for
    his life if he came forward. The meaning of "tajweed' is to make perfect or proficient.

    Feel free to surf to my blog post: islamic education center houston

    OdpowiedzUsuń
  3. All of the Prophet (saas)'s words, decisions and measures have led to good and positive results for believers as well as mankind. In that context, saying the Christians cannot use the word Allah for their God would also mean that Muslims then cannot use the word "God" for well. They do not comprehend that not a leaf cascade, except by my will.

    Feel free to visit my web-site :: 99 names Of allah

    OdpowiedzUsuń