wtorek, 28 maja 2013

Wegański majonez i sos czosnkowy!

Może nie odkryłam Ameryki (bo ona tam zawsze była!) i tak samo nie odkryłam przepisu na majonez wegański i sos czosnkowy. Pierwszy raz za to zrobiłam te dodatki sama i udało się! 

Majonez:

- szklanka mleka roślinnego
- szklanka oleju
- pół szklanki oliwy z oliwek
- trochę oleju lnianego (nie koniecznie)
- 2 łyżki musztardy
- 2 łyżki kaszy manny



Wszystko wrzucamy do blendera i miksujemy od 8- 10 minut. Kaszę to tak dla zagęszczenia to wymyśliłam. W mikserze wszystko z zaczyna gęstnieć z minuty na minutę. Można robić przerwy, by dać odpocząć blenderowi ;). Myślę, że z łatwością zrobimy to takim ręcznym mikserem również. 

Sos czosnkowy:
- gotowy sojonez
- 3 ząbki czosnku
- kilka liści świeżej pietruszki
- łyżka suszonego czosnku
Wszystko miksujemy porządnie i już! 

Wczoraj na moim prywatnym profilu facebookowym pytałam co mogę zjeść z ciasta francuskiego przed północą, żeby podjeść, ale się nie objeść. No i otrzymałam mnóstwo odpowiedzi. Chciałam już iść robić jedzonko, ale przyszedł J. z torbą pestek dyni i już na noc nie pichciłam.

Za to dziś zrobiłam takie proste kwadraciki, na które pomysł podsunęła mi Iwona- sąsiadka z osiedla z rodzinnego Olecka. Tylko, że ona podrzuciła mi przepis na takie pomidorowe rożki z kminkiem, a ja zrobiłam kwadratowe ciastka. Tak czy siak- dzięki za inspirację.

Wytrawne ciastka francuskie:

- opakowanie ciasta francuskiego
- puszka krojonych pomidorów
- pół cukinii
- mała cebulka
- 2 ząbki czosnku
- zioła prowansalskie
- sól i pieprz do smaku

Podsmażam poszatkowaną cebulę z czosnkiem, dorzucamy przyprawy i mieszamy. Następnie dodajemy puszkę krojonych pomidorów. Można dodać coś jeszcze (wg uznania). Może być troszkę wodniste, ale woda z pomidorków powinna powoli wyparować. 
Ciasto kroimy na kwadraty, a na środek kładziemy czerwony farsz. Kiedy już rozłożymy, to dodajemy po plasterku cukinii na każde ciastko.

Pieczemy wszystko w piekarniku ok. 20 minut, aż podrosną i się zarumienią.

PS Gdzie jest lato? 

8 komentarzy:

  1. Wydaje mi się, że bez kaszy też by się udało...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Majonez wyszedł pyszniutki! Dzięki. :-*
    Ola.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak myślicie, ile dni może taki majonez stać w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie stał do dziś- czyli 2 czerwca, a robiłam 28 maja ;). No i nic mu się nie stało. To tłuszcz + mleko i w lodówie :). To nie mięso, żeby się zepsuło szybko.

      Usuń
  4. ja robie majonez z migdalow ale ten jest duuuuzo prostszy i tanszy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. To zdecydowanie najlepszy przepis na wegański majonez w całym Internecie!

    OdpowiedzUsuń
  6. to ciasto francuskie jest weganskie? Myslalam ze jest tam maslo i jajko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, oczywiście, że wegańskie! Trzeba sprawdzić skład, ale to biedronkowe jest 100% wegańskie i jeśli się nie mylę lidlowe też :).

      Usuń