środa, 28 sierpnia 2013

Ziemniaczki z cukinią po indyjsku.


Sezon cukinii trwa, więc przygotowuję różne potrawy właśnie z tej dyniowatej rośliny. Mam słabość do ziemniaków, co często podkreślam, więc przygotowałam obiad na ich bazie. 
Potrawa prawdopodobnie nazywa się Aloo Tori, ale nie jestem pewna, więc w tytule nie używam tej nazwy- jeśli znacie poprawną, proszę o podpowiedź :).

Przepis:

- 3 łyżki oliwy z oliwek i 3 łyżki oleju
- 1 duża cebula
- 3 ząbki czosnku
- 1 łyżeczka nasion kminku
- 1/2 łyżeczki całych brązowych nasion gorczycy
- 2 małe cukinie lub pół dużej 
- 1 kg lub 1,5kg ziemniaków
- szklanka wody
- 1 łyżka mielonej kolendry
- 1  łyżeczka soli 
- 1 łyżeczka przyprawy garam masala lub curry
- łyżka koncentratu pomidorowego
- łyżeczka chili (dla lubiących ostrzejszy smak)


W garnku na rozgrzanym tłuszczu podsmażamy poszatkowaną cebulę i czosnek. Dodajemy wszystkie przyprawy, gorczycę i mieszamy. Ziemniaki obieramy, kroimy w plasterki i dorzucamy do garnka z podsmażoną cebulą i czosnkiem. Znów mieszając dodajemy łyżkę koncentratu i szklankę wody. Przykrywamy, żeby troszkę się poddusiło. Gdy ziemniaki zaczynają bulgotać w wodzie, dodajemy pokrojoną w kosteczkę cukinię i wszystko dusimy do całkowitego podduszenia. Możemy dolać wody, jeśli wyjdzie za gęste. 


Ruti (chlebek):
- szklanka mąki
- 1/4 szklanki ciepłej wody
- kminek i szczypta soli
- kilka kropel oleju

Wszystko mieszamy, aby wyszło miękkie ciasto jak na pierogi. Dzielimy na kuleczki i rozwałkowujemy je. Smażymy "chlebek" na rozgrzanej patelni bez tłuszczu z obu stron.

No i z cyklu "złote myśli" ;)


13 komentarzy:

  1. To jest to co lubię! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bomba! A bardzo popsuję jak zamiast koncentratu dam po porostu świeże pomidory? Zawładnęły grzęda i muszę je do czegoś zużywać :)
    Ulla

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smaku nie powinno popsuć, ale chociaż łyżeczkę koncentratu trzeba dodać, bo to daje taki fajny lekko kwaskowaty posmak ;)

      Usuń
    2. Sęk w tym, że nie mam... A do polskiego sklepu daleko! Nic to spróbuję bez i zobaczymy :)
      Dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
    3. No to myślę, że i tak będzie dobre, może troszkę więcej soli, ale uwaga, żeby nie przesolić :)

      Usuń
    4. O! Przesolenie jest bardzo pożądane u nas w domu - mąż jest zawsze zadowolony, że pomimo tego, że troszkę mniej smaczne jedzenie, ale za to ma niezbity dowód na moje dalsze w nim zakochanie :D
      Dziękuję jeszcze raz! :)

      Usuń
  3. wygląda czadoooooowo!!! :) bedziecie w sobote na offie? :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam cukinie (wczoraj kupiłem), ziemniaki kocham od dziecka, a pozostałe składniki zawsze mam w kuchni, więc mam już prawie gotowy posiłek na jutro. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Daj znać jak wyszło. Trzeba pamiętać o mieszaniu, żeby nie przywarło- albo na małym ogniu gotować. Muszę to dodać ;]. Ja uwielbiam wszystkie potrawy indyjskie, aloo coś tam. Czyli ziemniaki z czymś tam. Najlepsze są oczywiście ze szpinakiem, tzw. aloo palak <3.

      Usuń
    2. Wyszło tak jak się spodziewałem, czyli doskonale. Zrobiłem zgodnie z powyższym przepisem, teraz mam ochotę eksperymentować z innymi dodatkami i w przyszłym tygodniu na pewno coś będę tworzył na podstawie tego dania. Dziękuję i pozdrawiam ;)

      Usuń
  5. Właśnie zrobiłam. Smakowało mnie, mojej mamie i mojej kotce. :D Niesamowite dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha! No to super! Ja dziękuję! :D

      Usuń