środa, 19 lutego 2014

Szybkie bezglutenowe śniadanie!

Odkrycie mojego życia- płatki ryżowe, które kupiłam z miesiąc temu, ale leżały w szafce. 
Nigdy wcześniej ich nie jadłam, nie używałam, bo jadałam takie przeciętne normalne śniadania, typu kanapka z "czymś tam" i kawa.

Przez ostatnie 3 tygodnie jadłam bezglutenowo 100% i złamałam się w ten ostatni weekend i zjadłam wege burgera oraz śniadanie- chleb z pastą z groszku. To nie tak, że potrzebowałam tego chleba, po prostu naszła mnie ochota, nie chciało mi się nic robić i postanowiłam sobie nie odmawiać, z czystego lenistwa ;). Nie wprowadzam na powrót pieczywa w życie, bo mi bez niego dobrze i lekko.



Pomysł na pożywne śniadanie (2 osoby):
- szklanka płatków ryżowych 
- mleko roślinne
- banan
- jabłko
- siemie lniane mielone
- sezam
- sok z bzu lub miód z mniszka lekarskiego (lub syrop klonowy)
- można dorzucić migdały, orzechy, wszystko!

Płatki wsypujemy do rondelka, zalewamy mlekiem roślinnym, dosypujemy sezam i trzymamy często mieszając na małym ogniu. Następnie dorzucamy pokrojony banan, jabłko, siemię lniane i wszystko co się nam nawinie. Bardzo syte, bardzo proste i pyszne! Polecam! 

Śniadanko zjadłam z kawą, którą zabieliłam śmietanką sojową w proszku z evergreena. Jest niedroga, a jak będę w Warszawie to będę ją kupowała, bo jest naprawdę spoko. Kiedyś zakupiłam ją w Czechach i tam kosztowała mnie nawet ok. 2 złotych, tu chyba 3,80. W Łodzi jej nie ma. 
Nigdy nie lubiłam kawy z mlekiem, ale ta śmietanka dodaje takiej przemiłej słodyczy do najcudowniejszego napoju na Ziemi.



10 komentarzy:

  1. płatki ryżowe to smaczna propozycja na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. siemię lniane ma być zwyczajnie surowe zmielone w młynku do kawy? czy wcześniej trzeba je zalewać gorącą wodą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję takie gotowe zmielone w aptece, więc takie :). Ale myślę, że ziarna można zmielić też, ale jeszcze nie próbowałam. Tutaj mam siemię z rossmana, które jest takie większe i ciemne ;)

      Usuń
  3. Pychotka :) Bardzo lubie takie sniadanka , a twoje z checia powtorzę u siebie w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ojej, zapomniałam o istnieniu płatków ryżowych :D super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Często w przepisach jest składnik "mleko roślinne" - jakie to mleko. Jakie kupujecie? Ja znajduję w sklepach póki co to "napoje mleczne" , w kawie zawsze się zważy i generalnie do niczego to niepodobne :/
    Help!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeważnie kupowałam sojowe z biedronki czy tesco. Teraz kupuję ryżowe z rossmanna.

      Usuń
  6. Ja do pracy zazwyczaj biorę sobie chlebki bezglutenowe: http://bezglutenowyswiat.pl/orgran-bezglutenowe-pieczywo-chrupkie-ryzowe-masa-netto-125g.html, ale może takie wcześniej przygotowane w domu płatki też by się sprawdziły.

    OdpowiedzUsuń
  7. nie mówi się, że jedzenie jest SYTE. człowiek może być syty po zjedzeniu czegoś SYCĄCEGO a nie sytego.

    OdpowiedzUsuń
  8. czy tak takie jedzenie jest bezpieczne bezglutynowe ,

    OdpowiedzUsuń