poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Kotleciki bezglutenowe z kaszy jaglanej i czarnej fasoli.

Tęskniłam za kotletami z kaszy. Tak po prostu, lubię je robić bo są proste i lubię je jeść :). Powstały z tego co mam w domu, bo wyjadamy zapasy. Była kasza jaglana, była również fasola czarna (kiedyś kupiłam chyba w realu).


Przepis na ok. 20 kotletów:
- 1,5 szklanki fasoli czarnej namoczonej przez noc i ugotowanej (ok.1h)
- szklanka kaszy jaglanej
- czarny sezam
- szczypior
- pół szklanki oleju
- czubata łyżka mąki ziemniaczanej
- 3 ząbki czosnku

Ugotowaną fasolę mielimy blenderem lub ugniatamy tłuczkiem do ziemniaków. Nie może wyjść z niej gładka masa. Kaszę gotujemy wg przepisu na opakowaniu i studzimy porządnie. Im wcześniej ugotujemy, tym dłużej będzie stała i nie będzie problemu z lepieniem jej.
Wszystkie składniki mieszamy, wyciskamy czosnek, dorzucamy poszatkowany szczypiorek, olej, mąkę, sezam, przyprawy wg uznania (u mnie sól i pieprz ziołowy) i lepimy kotlety.
Można dodać ziarna słonecznika, ziarna białego sezamu, marchew startą- jak kto lubi. Ja robiłam z tego co mam. Podałam z ugotowanym ryżem, surówką i sosem ajwar ze sklepu Aldi za 3,99 (skład bardzo spoko).

1 komentarz:

  1. Kotleciki z kaszy jaglanej bardzo lubię i robię dosyć często, ale z dodatkiem fasoli nie próbowałam- na pewno zrobię przy najbliższej okazji :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń