środa, 4 czerwca 2014

Truskawki!

Wiem, że to może dziwne, ale nigdy nie byłam wielką fanką truskawek. Wystarczy mi garść raz do roku i już. Teraz postanowiłam nawet zmusić się do nich, bo jest sezon i nawet wypada;). 

"Truskawka zawiera dużo witaminy C, więcej niż owoce cytrusowe oraz szereg witamin z grupy B w tym B1, B2 oraz witaminę PP. Jest także bogatym źródłem mikro i makroelementów – wapnia, fosforu, żelaza, potasu i manganu."- a to nie wszystko, ale zachęcam do googlania ;).

Zatem dziś zrobiliśmy smoothie z truskawek i bananów, ciasto z truskawkami oraz jedliśmy je "na sucho" :). Jutro będziemy robić z nich lody, a pojutrze będę dżemować, żeby nie kupować w sklepach tych z dodatkami.

 Przepis na bardzo proste ciasto:
- 1,5 szklanki mąki
- 1 szklanka cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- pół szklanki oleju
- szklanka kompotu, soku lub mleka roślinnego 
- porządna garść sezamu
- perełki czekoladowe (niekoniecznie)
- kilka truskawek
- pół banana

W misce mieszamy składniki mokre, suche, dodajemy sezam, peełki czekoladowe i całość wylewamy na blaszkę (ja użyłam tej do tarty). Na wierzchu układamy truskawki i banany. Pieczemy 35 minut w rozgrzanym piekarniku.

Ciasto dedykuję wszystkim kończącym studia i piszącym prace. Napiszmy to w końcu i miejmy z głowy, by żyło się lepiej ;).


4 komentarze:

  1. Truskawki mogę jeść 24 na dobę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie Ci wychodzi to przekonywanie się do truskawek - ciasto jak marzenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto Ci wyszło świetne ! przepis łatwy, wiec musze w najblizszym czasie wypróbować!

    OdpowiedzUsuń