poniedziałek, 14 lipca 2014

Bezglutenowe kotlety z bobu.

Bób teraz jest najtańszy w historii więc trzeba korzystać ile się da. No i oczywiście polecam go zamrozić jeżeli jeszcze macie miejsce w zamrażarkach.

Kiedyś, jakoś na początku funkcjonowania bloga wrzucałam przepis na kotlety, ale wtedy jeszcze były wegetariańskie. Te są wegańskie i bezglutenowe, a jeżeli lubicie smak bobu to będą Wam smakować. Przedobrzyłam je dodając natkę pietruszki (chciałam by miały mnóstwo żelaza), ale zrobiły się gorzkawe więc nie dodawajcie natki ;).

Przepis:
- pół kg bobu
- sól, pieprz ziołowy
- 5 łyżek mąki ryżowej 
- olej

Bób myjemy i gotujemy w lekko osolonej wodzie ok. 25 minut. Następnie odcedzamy i troszeczkę studzimy. Przerzucamy go do blendera i miksujemy na gładką masę dodając 2 łyżki oleju, sól, pieprz i odrobinę wody. Ogólnie można tej "papki" użyć jako pasty do chleba, ale my bawimy się dalej :).
Do uzyskanej "papki" dodajemy mąkę i formujemy kotlety. Smażymy na rozgrzanej patelni z obu stron. Kotleciki są takie bardzo miękkie i bobowe.


Myślę, że można użyć płatków kukurydzianych w celu panierowania ich i będą wtedy lepsze i ładniejsze, ale akurat nie miałam.
Smacznego.

8 komentarzy:

  1. Ostatnio też robiłam kotlety z bobu, super smaczne. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To bób da się mrozić?! Może wyjdę na głupią ale nie miałam pojęcia! Dzięki za cynk muszę zrobić zapasy na zimę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wcześniej nie wiedziałam więc spokojnie :P ;).

      Usuń
    2. mrożony można kupić przez cały rok w marketach. sam nie próbowałem, ale jadłem już jako kotlety właśnie zimą i daje radę;)

      Usuń
  3. Mąka ryżowa nie psuje smaku? Strasznie nie lubię dodawać mąki do kotletów, kukurydziana jeszcze czasem ujdzie w niewielkiej ilości, ale i tak oprócz tego zwykle używam mielonych płatków owsianych... wiem, one są z glutenem. Może jakiś inny bezglutenowy niemączny zastępnik? Jakiś pomysł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak bardzo nie psuje- w sumie to bób jest taki intensywny, że jej nie czuć, chodzi tylko o to, żeby się zlepiło ;). A inny bezglutenowy- to mąka z ciecierzycy jest super, ale jest droga i za dużo też nie można jej użyć.

      Usuń
  4. Właśnie pochłaniam :) Są przepyszne. Bardzo dziękuję za ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej, masz super przepisy na blogu! Niestety etykiet jest tak ogromnie dużo, ze ciężko mi znaleźć frazę której szukam - może warto pomyśleć o dodaniu jakiejś wyszukiwarki na stronę, aby było łatwiej znaleźć konkretne przepisy? ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń