wtorek, 22 lipca 2014

Bezglutenowe naleśniki z farszem.

Przepisów na naleśniki bez mąki pszennej podawałam już troszkę. 
Tym razem mieszanka mąk "na oko" : gryczana, ryżowa, olej, sól i woda. Ciasto musi być takie rzadsze ale nie jak woda, raczej jak rzadka maślanka ;). Smażymy na dobrze rozgrzanej patelni lejąc niewielką ilość ciasta, żeby były cieniutkie.


Farsz:
- ugotowany bób (zaczynam lubić!)
- olej
- pół dużej cukinii pokrojonej w kostkę
- poszatkowana cebula
- pół papryki
- duży pomidor
- siemię lniane
- sól
- curry, jakaś masala (ja mam sabji masalę- dość ostra)

Na patelni z olejem podsmażamy dodając po kolei cebulę, cukinię i siemię lniane. Solimy, doprawiamy czubatą łyżeczką masali i przykrywamy na kilka chwil pokrywką by siemię nie wystrzeliło nam na sufit :). Następnie dorzucamy pokrojoną w kostkę paprykę, pomidorex i mieszamy porządnie. Możemy przykryć na chwilę ponownie, by wszystko ładnie się podduszało. 
Na koniec dodajemy ugotowany bób i jeszcze chwilę dusimy. Podajemy na naleśniku posmarowanym wewnątrz lub na wierzchu jakąś musztardą i posypujemy suszoną pietruszką.

Można się naprawdę najeść jednym naleśnikiem, a zrobiłam ich osiem ;).




3 komentarze:

  1. Twoje przepisy i pomysły są świetne! Podziwiam Cię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak pi razy oko, jakie były proporcje mąk? Którejś dałaś więcej czy mniej więcej po równo?

    OdpowiedzUsuń
  3. cześć napisałam do Ciebie widomość na fb, czy mogę poprosić o Twoją odpowiedź?

    Pozdrawiam,

    Kasia

    OdpowiedzUsuń