sobota, 2 sierpnia 2014

Placki z ryżu i cukinii.

Często zostaje mi ryż- za dużo ugotuję do zupy, lub nie wszyscy mieli na niego ochotę. Czasami dobrym utylizatorem jest Bożenka, która pochłonie wszystko, ale tym razem ugotowanego ryżu zostało pół garnuszka. Rozejrzałam się po kuchni i już wiedziałam co zrobię!
Byłam taka głodna, że zdjęcia machnęłam na szybko, bez strojenia ich na bloga ;).

 Placki:
- 1 średnia cukinia
- pół garnuszka brązowego ryżu (ok. 1,5 torebki)- myślę, że biały też się nadaje bo bardziej się lepi
- garść pestek słonecznika i siemienia lnianego podprażone na patelni
- sól, pieprz, kurkuma, curry
- pół szklanki mleka roślinnego
- 3 łyżki bułki tartej
- łyżka mąki ryżowej

Cukinię ścieramy na najmniejszych oczkach tarki. Dodajemy do niej ryż, mleko, ziarna, przyprawy, bułkę, mąkę i mieszamy do uzyskania takiej gęstej konsystencji. Smażymy na rozgrzanym tłuszczu do uzyskania złocistego koloru. Mi się niektóre tyci przyjarały i dodałam za dużo soli, ale i tak wyszły bardzo dobre.
Bożenka wyławiająca marchewkę z miski. Taka nowa zabawa + puszczanie bąbli nosem :).
 

5 komentarzy:

  1. Robię czasem placuszki z cukinii podobnie jak ziemniaczane, chętnie wypróbuję Twoją wersję z ryżem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis, spróbuję. Tymczasem mam pytanie o źródło grafiki "If you can't...", bo bardzo mi się podoba i chciałabym ją puścić dalej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halo halo! Przepraszam za późne odpowiedzi ;). Źródłem jest pinterest i po prostu w zakładkach open mind znalazłam. Są udostępniane więc do wzięcia, po to robią takie ładne ;).

      Usuń
  3. Bożenka mnie obezwładniła! Świetny człowiek, fajny blog z pysznymi przepisami i świnka...Zostaje tu na długo!
    Pozdrawiam
    Ola

    OdpowiedzUsuń