poniedziałek, 27 października 2014

Ziemniaczki, jednogarnkowo.

Powtórzę kolejny raz-  kocham ziemniaki i dzień bez ziemniaka jest dla mnie dniem straconym :).
Smażone, pieczone, gotowane, każde. Po prostu największa miłość na świecie i chyba odwzajemniona, skoro jeszcze nie zrobiłam się wielką bulwą ;).


Danie jednogarnkowe, proste:

- 5 dużych ziemniaków
- 500g pieczarek
- 2 czerwone cebule
- płaska łyżka soli (nawet troszkę mniej), łyżka majeranku, szczypta pieprzu ziołowego
- łyżka koncentratu pomidorowego
- łyżeczka ostrej harrisy (jeśli nie macie, posypcie połową łyżeczki chili)
- olej na dno garnka
- sezam biały garść

Na rozgrzany olej wrzucamy poszatkowaną cebulkę, sól i resztę przypraw. Mieszamy. Dodajemy ziemniaki pokrojone w kosteczkę, koncentrat, harissę i raz jeszcze mieszamy, aż wszystko nabierze czerwonego koloru. Przykrywamy pokrywką i od czasu do czasu mieszamy- czekając aż nasze pyry staną się miękkie. Następnie dodajemy umyte i pokrojone pieczarki, znowu mieszamy, przykrywamy i czekamy aż grzybki puszczą wodę. Kiedy wszystko zmięknie i zrobi się nam tzw. breja, dorzucamy sezam i ostatni już raz mieszamy :). Podałam z kapustą kiszoną- idzie zima, trzeba jadać kiszonki.

I zrzut zdjęć jedzenia i ostatniego Eko Targu w Łodzi. A także moje małe zakupy w VegeVege.
Wędlina sojowa Polsoja kupiona w Kauflandzie za 4,49zł.
Tofu z groszkiem, cebulką i sezamem podane z ryżem i kapustą kiszona.
Jaffa- restauracja żydowska w Łodzi na Piotrkowskiej 67, tu falafel w picie. Jadłam jeszcze tofu z gruszką i orzechami włoskimi w picie również.
Tempeh, smażone ziemniaczki i sałatka z sałaty rzymskiej i pomidorów, skropiona oliwą.
Kawa i croissant z porzeczką w Breadni na Piotrkowskiej 86.
Wpadli znajomi. Jestem leniem, nie chciałam zmywać więc wyciągnęłam tacki, pastę WEGANDZIA- mój nowy wytwór i chleb z Breadni z oliwkami - pyszny!
My na Eko Targu razem z dziewczynami z A TO DOBRE
Zupka pomidorowa






2 komentarze:

  1. Ale cuda, wszystko po kolei! Ja nie jestem wielką fanką ziemniaków, jem je raz na miesiąc albo nawet rzadziej, ale czasem nachodzi mnie na nie ogromna ochota. Najbardziej lubię pieczone albo w formie klusek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro jesteś fanką ziemniaków to koniecznie musisz posłuchać tego: http://youtu.be/m9CguHPFq4M ;)

    OdpowiedzUsuń