czwartek, 8 stycznia 2015

Placki z konopiami, tym razem na słodko.

Pomysł na bardzo wartościowe i bezglutenowe śniadanie. Codziennie w mojej kuchni musi być do jedzenia dorzucona minimum garść ziaren konopi. Mam łuskane konopie, są dość specyficzne w smaku, takie orzechowe. Polecam Wam, bo jak wspominam na prawo i lewo, mają mnóstwo białka, żelaza i kwasów omega 3 i 6, ponoć wartościowszych niż te z wątroby rekina. A dla kobiet w ciąży polecam tym bardziej.

 Przepis:
- 1 banan
- 2 gruszki
- szklanka mleka sojowego
- cynamon
- mąka gryczana ok 1,5 szklanki
- 3 łyżki zmielonego siemienia lnianego
- 3 łyżki zmielonych w młynku łuskanych ziaren konopi
- 2 łyżki nasion chia (nie koniecznie)

Banan, gruszki, mleko i cynamon miksujemy razem. Dodajemy po kolei mąkę, siemię i konopie. Dosypałam też nasiona chia (takie suche). Mieszamy porządnie na gładką masę i smażymy z obu stron na złotawy kolor. Podajemy z ulubionym dżemem, można polać je melasą buraczaną czy syropem klonowym. Ja jadłam je z dżemem porzeczkowym, gdyż same placuszki są dość słodkie, a potrzebowałam kwaskowatości dla równowagi ;).

W najbliższą sobotę - jeżeli jesteście z Łodzi lub okolic, zapraszam Was na Eko Targ na Off Piotrkowską (Piotrkowska 138/140). Będę tam z moimi pastami na bazie ziarenek konopi zwanymi Wegandzia, a także będę posiadała do nabycia oleje konopne, batoniki, ciastka, makarony, sól, szapony, żele, maści- wszystko z tymi mega wartościowymi konopiami.  I ceny jakich nie ma nigdzie :). Zapraszam, pomóżmy wrócić do łask tej cudownej roślinie! :)







1 komentarz:

  1. Wyglądają cudownie :) Placki z dodatkiem owoców uwielbiam. A te orzeszki brazylijskie wyglądają bardzo apetycznie :) Szkoda, że jutro nie dam rady dotrzeć na ten targ, bo te produkty z dodatkiem konopi wydają się być bardzo ciekawe, zwłaszcza batoniki...

    OdpowiedzUsuń