poniedziałek, 21 września 2015

Ciasto Na Legalu

Oto ono. Ciasto, które możemy zjeść całe i nic złego, poza objedzeniem nam się nie stanie :).
Bez glutenu, bez cukru, rzecz jasna wegańskie i nie jest to kompost. Doskonałe dla ludzi na diecie jak i dla alergików.

 Przepis:
- 1,5 szklanki mąki ryżowej
- 100gram daktyli namoczonych w mleku roślinnym na noc lub w wodzie (trochę ponad szklanka)
- 3 czubate łyżeczki karobu (może być też kakao)
- pół szklanki oleju
- łyżeczka sody oczyszczonej
- 2 banany- najlepiej takie ciemne

Banany dorzuciłam do daktyli i razem z mlekiem , w którym się moczyły zmieliłam. Następnie mąka, karob, soda, olej i dalej miksujemy, aż otrzymamy gładką masę. 
Możemy dodać do środka jakiś owoc, sezam czy ulubione bakalie. To jest taka podstawa, na której możemy opierać się jako na biszkopcie. Naprawdę wychodzi delikatne i smaczne ciasto. Pieczemy w rozgrzanym piekarniku 40- 45 minut.








11 komentarzy:

  1. Może być mąka z brązowego ryżu? A co zamiast bananów? Mus jabłkowy da radę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam z brązowego, kupię i sprawdzę. Ale myślę, że trzeba próbować :D I mus- pewnie, tylko zrobi ciasto bardziej kwaśne niż słodkie- banan miał w zadaniu przysłodzić jeszcze bardziej daktyle:)

      Usuń
  2. Lubię takie przepisy, zrobię niezwłocznie :) Chociaż jak zobaczyłam nazwę to pomyślałam, że jakaś mąka konopna w tym będzie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konopna mąka, której używam jest bardzo mokra. Ale spróbuję coś z nią zrobić :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Co do temperatury to mam taki problem, że nie wiem w jakiej. Mam program numer 7 w piekarniku na którym wszystko piekę i po prostu nie wpisuję w przepisach właściwej temperatury, bo jej nie znam :). Tak jak zwyczajnie piecze się ciasto- to w takiej temperaturze trzeba i to. 200? :)

      Usuń
  4. Chciałam tylko napisać, że zrobiłam to ciasto, i że jest to najbardziej zajebiste ciasto na świecie. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny ni to murzynek ni to brownie! Piekłam w 180 stopniach.
    Pozdrawiam,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  6. Daktyle suszone czy świeże? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy maka jaglana zamiast ryzowej rowniez sie sprawdzi?

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepyszne!
    Po prostu cud, miód i orzeszki - uwielbiam takie ciasta :-)
    Mój 16 miesięczny syn właśnie się nim zajada, aż mu się uszy trzęsą ;-)
    Dla informacji osób, które zamierzają piec owe ciasto i nie są pewne temperatury: tak jak ktoś pisał wyżej, ja również upiekłam je w temperaturze 180*C (góra dół, bez termoobiegu), po 40 minutach wyłączyłam piekarnik i uchyliłam drzwiczki.
    Ciasto wyszło idealne.

    Dziękuję za przepis, pozdrawiamy
    A&L

    OdpowiedzUsuń